Головною метою Програми розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку в обласному центрі на 2018 – 2019 роки є своєчасне, повне та якісне задоволення потреб населення у перевезеннях міським пасажирським транспортом та підвищення безпеки дорожнього руху, забезпечення ефективного управління та контролю у сфері міських пасажирських перевезень через створення належних умов для надання населенню доступних і якісних послуг із пасажирських перевезень міським пасажирським транспортом, підвищення ефективності та надійності функціонування громадського транспорту відповідно до встановлених нормативів і стандартів.
На цьому акцентував увагу начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун під час погодження проекту Програми на засіданні виконавчого комітету сьогодні, 13 лютого, повідомляється на сайті Кропивницької міськради.
Найважливішими чинниками у досягненні мети Програми, за словами керівника управління, є створення привабливих умов на ринку автотранспортних послуг, зокрема розвиток міського електро- та автомобільного транспорту, незалежно від форми власності підприємств, поліпшення транспортного обслуговування населення міста, організація належного контролю за виконанням договірних зобов’язань учасниками перевізного процесу, підвищення ефективності механізму встановлення та регулювання тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, забезпечення приведення автотранспортного обслуговування у відповідність до вимог чинного законодавства в частині безпеки пасажирських перевезень.
Зокрема, заходами Програми передбачається впровадження диспетчеризації управління та моніторингу міського пасажирського транспорту за допомогою GPS-навігаційного обладнання, придбання та встановлення технічних засобів диспетчеризації на транспортних засобах. Фінансування розвитку диспетчеризації громадського транспорту у Кропивницькому передбачається здійснювати за рахунок інвестицій підприємств-перевізників.
Важливою соціальною складовою Програми є забезпечення перевезення пільгових категорій громадян міським пасажирським автомобільним і електротранспортом. Для цього з міського бюджету планується виділити 33,456 мільйонів гривень на забезпечення пільг в комунальних автобусах і 30,960 мільйона гривень на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян електротранспортом.
З’явиться у місті поточного року і новий пасажирський транспорт: буде закуплено 10 автобусів середньої місткості, які обслуговуватимуть пасажирів віддалених мікрорайонів Катранівки, Озерної Балки, Ново-Балашівки, селища Гірничого. Тендерні процедури вже розпочалися, стартова ціна складає 30 мільйонів гривень.
Передбачається також і суттєвий розвиток контактних мереж міського електротранспорту. Так, одночасно із реконструкцією дорожньої мережі однієї із найжвавіших транспортних магістралей обласного центру – вулиці Короленка, буде здійснюватися заміна старих бетонних електроопор на нові металеві. Вартість таких робіт становить 15 мільйонів гривень. Ще 282,5 мільйона гривень управління розвитку транспорту та зв’язку планує залучити у співпраці із Європейським Банком Реконструкції та Розвитку для будівництва та модернізації тролейбусної контактної мережі і придбання електротранспорту.
– Враховуючи амбітні цілі, які ставить перед собою міська влада у сфері організації надання якісних транспортних послуг кропивничанам і достатньо жорсткого обмеження фінансування бюджетними рамками, усі роботи, усі заходи в рамках програми мають бути ретельно прораховані, – наголосив міський голова Андрій Райкович. – Наприклад, на кожну опору має бути складений акт обстеження – чи потрібно його замінити, чи він ще може певний час послужити.
Очільник міста піддав також сумніву доцільність ініціативи управління придбати за п’ять мільйонів гривень автобус для міжміських та туристичних перевезень, яким би користувалися творчі та спортивні колективи для поїздок на всеукраїнські і міжнародні фестивалі, конкурси, змагання.
– Маємо перед собою завдання реалізації у 2018 році багатьох надзвичайно важливих проектів з капітального будівництва, розвитку житлово-комунального господарства, закладів освіти, охорони здоров’я та культури, соціального захисту, – підкреслив Андрій Райкович. – Усі вони мають суттєве навантаження на міський бюджет, а резервний фонд ми не можемо собі дозволити використовувати на початку року, тож поки що таке придбання відкладається. І навчати водіїв у КП «Електротранс» можна не на новому тролейбусі, а на обкатаному, такому, що вже певний час попрацював, адже новий транспортний засіб теж обійдеться міській скарбниці в п’ять мільйонів гривень.
Члени виконкому підтримали засади міської Програми розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку в обласному центрі на 2018 – 2019 і доручили винести відповідний проект рішення на розгляд міської ради. Тепер слово за депутатським корпусом.