У місті Новоукраїнка відбувся обласний педагогічний форум, під час якого освітяни Кіровоградщини підсумували роботу попереднього навчального року та окреслили пріоритети на наступний.
Про це повідомляють у прес-службі Кіровоградської ОДА.
Тематична спрямованість цьогорічного форуму – “Реалізація Концепції “Нова українська школа” – втілення освітянських реформ та нового змісту освіти”. У роботі пленарного засідання взяли участь голова облдержадміністрації Сергій Кузьменко та перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець.
На Форум прибули понад 500 делегатів, які представляють заклади дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти області. Після урочистого відкриття педагогам Кіровоградщини у формі документального фільму було представлено звіт про знакові події в освіті протягом минулого навчального року. Зокрема, було відзначено 6 місце області в загальнодержавному рейтингу за доступністю до дошкільної освіти (минулого навчального року створено понад 300 додаткових місць у дошкільних закладах) та перше місце в Україні за кількістю опорних шкіл (на Кіровоградщині працює 74 опорних школи та 194 філії).
Наголошувалося і на тому, що за рейтингами зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році Кіровоградська область поліпшила свої позиції. Під час звіту йшла мова і про покращення матеріально-технічної бази загальноосвітніх закладів (інтерактивні дошки, комп’ютерні класи, обладнання для кабінетів) та придбання автобусів. Відзначено також здобутки із впровадження інклюзивної освіти (за останні 3 роки кількість дітей, які навчаються інклюзивно, зросла із 65 до 574, створено мережу інклюзивно-ресурсних центрів). Звернули увагу і на впровадження дуальної форми навчання у закладах професійно-технічної освіти області та відкриття навчально-практичних центрів.
Вітаючи педагогів області з відкриттям форуму, Сергій Кузьменко наголосив: “Однозначно, ми маємо поступ у галузі освіти. Про це свідчить статистика. Хочу наголосити на завданнях, які ми повинні виконати в новому навчальному році”.
Серед завдань, які окреслив голова облдержадміністрації, продовження роботи зі створення опорних шкіл, зокрема, в районах, де ситуація поки що найгірша – у Бобринецькому та Онуфріївському. “Ми не можемо позбавити дітей права стати успішними, – наголосив Сергій Кузьменко керівникам територій. Опорні школи ми створюються для того, щоб учні здобували якісні знання, ставали конкурентоспроможними. Цю роботу нам треба виконати”.
Ще одне завдання – успішна реалізація в області Концепції “Нова українська школа”. Керівник ОДА підкреслив, що влада та педагоги провели якісну підготовчу роботу до старту зазначеного проекту – навчання першокласників за новою програмою: виділені кошти на оснащення класів, підготовлено педагогів. “Переконаний, що фундамент, закладений нами сьогодні, через 12 років дасть гарні результати”, – підкреслив Сергій Кузьменко.
Серед інших напрямів роботи голова облдержадміністрації назвав подальше впровадження в області інклюзивної освіти з метою навчання та соціальної адаптації дітей з особливими потребами, зокрема, оснащення інклюзивно-ресурсних центрів. Він підкреслив, що це питання керівники територій і закладів мають тримати на особистому контролі: “Це завдання держави і суспільства – продовжуємо рухатись далі”.
Ще один важливий напрям – створення нових місць у дошкільних закладах. “До кінця 2018 року на Кіровоградщині буде створено ще 700 додаткових місць у дитячих садках для дошкільнят. Для цього інвестовано значні кошти. Загалом галузь освіти області у 2018 році отримає 135 мільйонів гривень, у тому числі і на дитсадки”, – зазначив керівник ОДА та підкреслив, що до 2020 року буде повністю ліквідовано черги до ДНЗ.
Звернув увагу голова облдержадміністрації і на питання мотивації педагогів: “Пріоритет для держави – забезпечити вчителя достойною заробітною платою. Це є завданням не тільки держави, а й місцевої влади”. Сергій Кузьменко підкреслив, що завдяки рішенням місцевих рад, педагоги Кіровоградщини отримують усі додаткові виплати, робота стосовно збільшення рівня зарплати вчителям триватиме.