Нагальність реконструкції «арки» шляхопроводу та частини вулиць Ельворті і Миколи Левитського у Кропивницькому та розширення пропускної спроможності «арки» посилилася у зв’язку із активним розвитком комунального транспорту міста.
Це відзначив начальник управління капітального будівництва міської ради Сергій Білокінь, повідомляється на сайті Кропивницької міськради.
– У разі реалізації проекту, у Кропивницькому вирішується проблема розширення «арки» шляхом будівництва, поруч з існуючим тунелем, другого шляхопроводу, – підкреслив Сергій Білокінь. – Також передбачено повну реконструкцію вулиць Ельворті, Миколи Левитського з розширенням проїжджої частини доріг.
В основу проекту покладено застосування збірної металевої гофрованої конструкції.
Перевагами такої конструкції є короткий термін будівництва, економія коштів, порівняно з будівництвом аналогічних споруд зі збірних залізобетонних чи монолітних залізобетонних конструкцій, довгий термін служби, низькі витрати на експлуатацію та транспортні видатки на доставку елементів МГК і можливість монтажу конструкцій впродовж цілого року.
З метою збереження і не пошкодження побудованого в 1860 році пам’ятника архітектури, кам’яного шляхопроводу аркового типу, проектом передбачено будівництво другого шляхопроводу в обхід існуючої споруди. Для цього була прокладена вісь дороги яка частково заходить на межі території двох підприємств «Ельворті» і «Гідросила».
Конструктивне рішення шляхопроводу тунельного типу із ЗМГК замкненого контуру передбачає наступні характеристики металевої конструкції:
ширина – 9.23 м;
висота – 8,12м;
розмір гофри 140 мм х 380 мм;
товщина цинкового покриття 85-90 μк;
товщина металу 6.0 мм
анти корозійний захист (цинк, цинк та фарба) КГК.
довжина тунелю – 34,42;
Тунель матиме габарит по ширині проїзду – 5,5 м, висотний (підмостовий габарит) – 5,5 м, тротуар шириною 1,5 м, одностороннє бар’єрне огородження в зоні тротуару і високий кам’яний борт зі сторони технологічного проходу.
– У 2018 році по даному об’єкту виконано комплекс підготовчих робіт для облаштування шляхопроводу, – відзначив Сергій Білокінь. – Встановлено огорожу будівельного майданчику. Проведені роботи по знесенню будівель і споруд, що знаходилися в районі шляхопроводу.