У Кіровограді презентували проект реконструкції шляхопроводу між вулицями Ельворті та Левитського

В обласному центрі реалізується важливий для громади проект реконструкції проїжджої частини дороги між вулицями Ельворті та Миколи Левитського, ініційований міським головою Андрієм Райковичем.

Про це повідомляється на сайті Кропивиницької міськради.

Сьогодні, 30 січня, у міській раді Кропивницького відбувся черговий етап впровадження проекту – його публічна презентація.

Свій доробок представили громаді міста керівники проектних організацій, які розробляли елементи проекту: директор ТОВ «Віакон Україна» Анатолій Зіненко, директор Черкаського ВКП ДП «Укрдіпродор» Василь Косенко, директор ТОВ «Модерн» Олександр Завірюха та головний інженер – проектувальник КП «Міськсвітло» Василь Грициєнко.

– Проект реконструкції «арки» викликав великий громадський інтерес, сьогодні у залі немає вільних місць, – відзначив у вступному слові заступник міського голови Олександр Грабенко. – І це не дивно, зважаючи на надзвичайну актуальність проблеми забезпечення стабільного і надійного транспортного сполучення північної частини Кропивницького з його центром. Десятки років в обласному центрі точиться дискусія «потрібно – не потрібно» забезпечити можливість пожвавлення транспортного потоку у цьому місці, чи у який спосіб це зробити. А у програмі міського голови Андрія Райковича «Десять пріоритетів розвитку міста» такий проект є одним із ключових моментів. Міський голова особисто контролює кожний крок і кожний етап його реалізації.

Олександр Грабенко також підкреслив, що нагальність розширення пропускної спроможності «арки» посилилася у зв’язку із активним розвитком комунального транспорту міста.

– Сьогодні ми зробили певні кроки у напрямку виконання наміченої мети, – наголосив заступник міського голови. – І для нас важливо донести інформацію про виконану роботу до громади і отримати зворотній зв’язок від експертного середовища – оцінку зробленого і конструктивні пропозиції.

В основу проекту, що буде впроваджуватися у Кропивницькому, покладено використання металевих гофрованих конструкцій, проектантом і виробником яких виступає підприємство «Віакон Україна». Як повідомив Анатолій Зіненко, директор підприємства, на території України «Віакон Україна» є єдиним підприємством, що з 2003 року постачає і проектує, а з 2010 самостійно виробляє металеві гофровані конструкції. Інженери компанії проводять шеф монтаж кожної поставленої конструкції.

Перевагами такої конструкції, за словами Анатолія Зіненка, є короткий час будівництва, економія коштів, порівняно з будівництвом аналогічних споруд зі збірних залізобетонних чи монолітних залізобетонних конструкцій, довгий термін служби, низькі витрати на експлуатацію та транспортні видатки на доставку елементів МГК і можливість монтажу конструкцій впродовж цілого року.

Український державний науково-дослідний інститут проектування міст “Діпромісто”, який являється автором генерального плану Кропивницького, у 2013 році в змінах до генерального плану міста, передбачив вирішення проблеми розширення «арки» шляхом будівництва, поруч з існуючим тунелем, другого шляхопроводу.

Крім того, проектом передбачена повна реконструкція вулиць Ельворті, Миколи Левитського з розширенням проїжджої частини доріг.

На підставі завдання на виконання проектно-вишукувальних робіт, виданого управлінням капітального будівництва міської ради Кропивницького, з урахуванням вимог НДІ “Діпромісто”, проектувальниками ТОВ «Віакон Україна» було розроблено техніко-економічне обґрунтування щодо технічної можливості і економічної доцільності виконання такого проекту з розподілом на три черги:

1 черга — реконструкція проїжджої частини вул. Ельворті від транспортної прохідної заводу “Ельворті” до вул. Братиславської з будівництвом другого тунельного шляхопроводу поза межами існуючого;

2 черга — реконструкція проїжджої частини вул. Ельворті від транспортної прохідної заводу “Ельворті” до вул. Євгена Чикаленка;

3 черга — реконструкція проїжджої частини вулиці Миколи Левитського до вул. Короленка.

– З метою збереження і не пошкодження побудованого в 1860 році пам’ятника архітектури, кам’яного шляхопроводу аркового типу, проектом передбачено будівництво другого шляхопроводу в обхід існуючої споруди, – пояснив Анатолій Зіненко. – Для цього була прокладена вісь дороги яка частково заходить на межі території двох підприємств «Ельворті» і «Гідросила». Після проведення переговорів, керівники цих заводів погодилися на безкоштовне виділення земельних ділянок для будівництва шляхопроводу і автомобільної дороги.

За інформацією директора ТОВ «Віакон Україна», конструктивне рішення шляхопроводу тунельного типу із ЗМГК замкненого контуру передбачає наступні характеристики металевої конструкції:

ширина – 9.23 м;
висота – 8,12м;
розмір гофри 140 мм х 380 мм;
товщина цинкового покриття 85-90 μк;
товщина металу 6.0 мм
анти корозійний захист (цинк, цинк та фарба) КГК.
довжина тунелю – 34,42;

Тунель матиме габарит по ширині проїзду – 5,5 м, висотний (підмостовий габарит) – 5,5 м, тротуар шириною 1,5 м, одностороннє бар’єрне огородження в зоні тротуару і високий кам’яний борт зі сторони технологічного проходу, «Розумне освітлення» на основі 10 світильників фірми «Schreder» загальною потужністю 1006 Вт. Матеріалом покриття проїжджої частини і тротуару слугуватиме асфальтобетон.

Технологія виконання робіт по облаштуванню металевої гофроконструкції передбачає два етапи:

Встановлення у проектне положення попередньо зібраної частини конструкції довжиною 25 м. тіло змонтованої частини, захист МГК геотекстилем від механічних пошкоджень, виконання зворотної засипки щебенево-піщаною сумішшю фр. 0-40 мм. Одночасно, на торцях споруди будуть облаштовуватися тимчасові підпірні стінки з габіонних конструкцій, заповнених бутовим камінням. Після повної засипки першої частини тунелю влаштовується одна колія залізниці для можливості відновлення руху поїздів тимчасово в реверсному режимі.

У проектному положенні монтаж другої частини МГК, її захист геотекстилем і відсипка щебенево-піщаною сумішшю. Після повної засипки тунелю, влаштовується друга колія залізниці. Ведуться роботи в середині гофрованої конструкції, укладається геотекстиль, відсипається і ущільнюється основа для влаштування дорожнього одягу і тротуару, влаштовується бар’єрне огородження і освітлення.

Про особливості облаштування дорожнього покриття в рамках проекту розповів директор Черкаського ВКП ДП «Укрдіпродор» Василь Косенко.

Ширина запроектованого проїзду, по всій його довжині, становить 5,5 м, що дає можливість в разі зупинки одного автомобіля зробити його об’їзд.

В плані, з’їзд в нову «арку» матиме два кути повороту з радіусами заокруглення горизонтальних кривих 210 м та 146 м, що дає можливість розвивати швидкість до 80 км, при розрахунковій, згідно нових нормативів в населених пунктах, – 50 км.

Верхній шар покриття дорожнього одягу передбачений із асфальтобетонної суміші з адгезійними добавками, як на новому, так і на існуючому проїздах.

Тротуар по всій довжині проведення реконструкції проїжджої частини вулиці, за винятком тунелю, передбачено шириною 2,25 м, а в тунелі — 1,5 м.

Для зручності пересування маломобільних верств населення на візках, практично по всій довжині тротуару, передбачено поручневе огородження з обох боків, аналогічно огородженням, які використовують на пандусах.

За інформацією начальника управління капітального будівництва міської ради Кропивницького Віктора Ксеніча, повна вартість проекту складає 47 мільйонів гривень. Кошти на реалізацію першого етапу у розмірі 25 мільйонів гривень передбачені у міському бюджеті на 2018 рік. Орієнтовний термін виконання робіт складатиме один місяць, з яких максимум на 10 днів можу бути зупинене залізничне сполучення по станції Кропивницький.

У той же час міський голова Андрій Райкович і його команда продовжують активний діалог з Урядом України, Міністерством інфраструктури України, зовнішніми інвесторами щодо шляхів фінансування другого і третього етапів проекту.

Загальний настрій , що панував у залі, де відбулася презентація, висловила заступник голови Громадської ради при виконавчому комітеті міської ради Кропивницького, відомий у місті підприємець і меценат Людмила Шубіна.

– Громада міста з нетерпінням очікує на реалізацію цього проекту в обласному центрі, – відзначила Людмила Шубіна. – Тому я хочу щиро подякувати розробникам проекту за проведений величезний обсяг робіт, за ту увагу, яку вони приділили охороні і убезпеченню пам’ятки архітектури нашого міста. Тепер цей проект необхідно, як можна швидше реалізовувати. Особисто я беру на себе зобов’язання найжорсткішим чином контролювати всі роботи пов’язані з озелененням цього нового містобудівного елементу у нашому місті, який, я переконана, буде і функціональним і красивим.

Вас також може зацікавити