У Кіровоградській області 9 вересня через борги 122 споживачам відключили електроенергію.
Про це повідомляють Новини Кіровоградщини з посиланням на Суспільне.
За інформацією, яку надав заступник директора обласної енергопостачальної компанії Олег Соловйов, усього жителі регіону заборгували 40 мільйонів гривень. Відключають електроенергію двома способами.
Відключення, зі слів Олег Соловйова, не залежить від суми боргу. Звертають увагу на термін прострочення заборгованості:
”Наприклад, зараз вересень. Якщо споживач протягом вересня не сплатить за серпень, то в жовтні буде попередження, потім — відключення”.
За словами Олега Соловйова, у Кіровоградській області 35 з понад 450 тисяч лічильників можна відключати дистанційно:
”Спочатку попереджаємо споживача. Даємо 10 днів, за законом, на погашення заборгованості. Якщо не реагує, передаємо заявку на відключення оператору системи розподілу”.
Інженер з експлуатації автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії Віктор Тетерін розповів, що за допомогою системи можна дистанційно виключати електролічильники боржникам. Єдина умова — лічильник має буди підключений до системи:
”У спеціальній програмі заходимо у вкладку, яка відповідає за стан реле, вписуємо туди номер лічильника, вона показує нам статус — що лічильник зараз увімкнений. Змінюємо на ”вимкнено” стан реле”.
9 вересня працівники обленерго приїхали на вулицю Чайковського, щоб відключити від електропостачання один з будинків, господар якого не сплачував за спожиту електроенергію більше року. Заборгованість, за словами заступника директора обласної енергопостачальної компанії, становить близько шести тисяч гривень.
Електромонтер Анатолій Прокопець розповів, що для відключення піднімуться на стовп і відключать боржника:
”Лінію відключать на підстанції, встановимо переносне заземлення і від’єднаємо дріт, що веде до будинку”.
Олег Соловйов додав, що присутність боржника під час відключення не обов’язкова. Рішення суду для цього не потрібне.
Власника будинку Володимира Дудника вдома не було. Телефоном чоловік розповів, що не сплачував за електроенергію через те, що ніде не працював. Отримував паперове попередження про відключення у разі несплати боргу. На роботу влаштувався, сказав, півтора тижні тому:
”Не знаю, де брати гроші. Буду вогнище розпалювати — не знаю, на чому їсти готувати, в мене електроплита. Потрохи буду виплачувати борг, але не всю суму одразу”.
Якщо не вистачає грошей сплатити борг одразу, є інший спосіб розрахуватись, сказав Олег Соловйов. Можна підписати договір реструктуризації заборгованості:
”Для цього людині потрібно взяти підтверджуючі документи щодо неспроможності сплатити. Ми йдемо назустріч і складаємо графік погашення заборгованості”.
Для того, щоб підключи споживача, йому потрібно звернутися до енергопостачальної компанії, сплатити заборгованість і до 1500 гривень витрат на відключення та повторне підключення:
”Сума за повторне підключення залежить від відстані до помешкання, яке відключали, і від способу відключення. Відключення, які виконують дистанційно, будуть дешевшими”.