«Укрзалізниця» хоче вже 380 млн гивень на покриття збитків через тимчасові зміни руху поїздів у Кропивницькому

Державна «Укрзалізниця» виставляє Кропивницькому вже третій розрахунок збитків, які нібито понесе через зміну руху потягів під час робіт з монтажу транспортної Арки на Левитського – щоразу з більшими сумами.

Міський голова Андрій Райкович розповів, що думають та роблять з цього приводу в мерії, повідомляється на сторінці міської ради Кропивницького у Фейсбуці.

— Політика – політикою, а весна прийшла, треба господарювати, — наголошує він. – «Полтавський міст» треба готувати до роботи з максимальним навантаженням. Його треба завершити. Бо починали в холодну пору року, зробили основу, а ще під мостом багато чого треба зробити. І ці роботи повинні виконувати за узгодженням з «Укрзалізницею». Те ж стосується початку монтажу Арки – ми в переговорному процесі. Я надіслав листи до керівника «Укрзалізниці», звернувся до діючого президента з проханням надати нам допомогу у вирішенні цього питання. Поки все в стадії перемовин. Рішення, які надійшли з Одеської залізниці, нас не задовольняють, вони пропонують часове «вікно» на початку осені, з 15 вересня. Ми будемо робити і 15 вересня цю роботу, якщо ні в який інакший спосіб не вирішиться, але це вже період ризиків. Набагато краще було б раніше, ми готові, монтується тіло арки…

Хоча перемовини з залізничниками розпочато ще минулого року, і навіть було досягнуто певне порозуміння, потім втрутився форс – мажор — плинність кадрів у держструктурі.

— Тих, з ким узгоджували, вже немає. Керівника Одеської залізниці змінили. Ми попередньо домовилися, нам дали підтвердження, всі дозволу для початку будівництва. І про дати ми говорили. А зараз все це намагаються відтермінувати, мовляв, велика кількість вантажів, потягів пасажирських, товарних. Скільки треба на місцях загальмувати, припинити рух вантажних потягів, маршрути руху пасажирських треба змінювати. Все це вже було втілено у цифри – одному з листів від «Укрзалізниці» говорилося про збитки у 80 мільйонів гривень, які підприємство отримає через зміну маршрутів руху пасажирських поїздів або їх скасування. Далі з’явились нові умови: на час проведення робіт є технічна можливість 16 пар вантажних поїздів спрямувати на інші напрямки, а 13 пар треба залишити без руху,орієнтовна сума збитків – 300 мільйонів гривень. Сума росте навіть не в арифметичній прогресії. Ми говорили спочатку про 67 мільйонів, потім про 310, зараз вже про 380. Я звернувся до керівника «Укрзалізниці» особисто, як очільник міста. Ми ще не «вмикали» соціальний аспект, ті важелі, якими сьогодні успішно користуються політики, не ходили з плакатами, з вимогами – це не амбіція, а потреба міста. В будь-якому випадку шляхопровід буде збудований, подобається це комусь, чи ні.