Як «АТБ» змінює українську галузь торгівлі


Найвідоміша вітчизняна мережа продовольчих магазинів уже чверть століття привчає українців до нової якості обслуговування

Найпотужнішою подією цієї осені у сфері української торгівлі стало святкування 25-річчя корпорації «АТБ». Це можуть підтвердити ті мешканці Кропивницького, які наприкінці вересня прибули до столиці, аби на НСК «Олімпійський» разом із Енріке Іглесіасом привітати компанію з ювілеєм. Але й ті, хто лишився у рідному місті, мали змогу долучитися до святкування. Напередодні цієї дати в магазинах «АТБ» відбулася унікальна акція: знижки на деякі товари сягали 40% від первісної вартості! Тисячі покупців по всій Кіровоградщині скористалися цією чудовою нагодою надзвичайно вигідно придбати якісні товари.

Багато хто з них навіть не пам’ятає, як і коли магазини «АТБ» стали частиною їхнього повсякденного маршруту закупівель для своєї родини. Двадцять п’ять років тому ця велика мережа починала свою діяльність із кількох невеличких гастрономів у Дніпрі. Секретом успіху компанії став орієнтир на нові стандарти. Вже у 1993 році тут розпочали впровадження провідних світових напрацювань. «Свою діяльність ми базуємо на тому, щоб пропонувати покупцям найкращі рішення та технології. Свого часу саме мережа «АТБ» сформувала унікальний формат «український дискаунтер», який був заснований на європейському досвіді та європейському ставленні до контролю якості продукції й обслуговування покупців», – наголошує Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет».

За її словами, інноваційні підходи до розробки маркетингової стратегії, логістики тощо забезпечили підприємству лідируючі позиції в торговельній галузі країни як за кількістю покупців, так і за товарообігом та податковими виплатами. Сьогодні до магазинів «АТБ» щоденно ходять на закупи понад 3,5 мільйона українців. Мережа нараховує 965 маркетів у 247 населених пунктах України. За підсумками 2017 року товарообіг становив приблизно 80,2 млрд грн., а загальна сума податків і зборів Групи компаній «АТБ» перевищила 6,58 млрд грн.

Фактично компанія виступає драйвером української торговельної галузі. Її приклад намагаються наслідувати всі конкуренти, таким чином підтягуючи й власні стандарти до високої планки, встановленої «АТБ». Варто зазначити, що чимала заслуга в цьому й багатотисячного колективу, який компанія розвиває самотужки – через власні учбові центри та систему підвищення кваліфікації персоналу. «Наша компанія є найбільшим роботодавцем у галузі. Сьогодні в ТОВ «АТБ-маркет» працює понад 45 тис. осіб. Співробітники, які обіймають адміністративні посади, і ті, хто працює в торговельній мережі, отримали професійну підготовку в учбових центрах компанії», – підкреслює пані Шаповалова.

А тепер давайте проаналізуємо всі ці дані: 45 тисяч працівників та 3,5 мільйона покупців щодня – це дуже велика кількість людей. Кожен із них на своєму досвіді переконався у тому, що одна компанія, якщо вона відповідально ставиться до своєї діяльності, може змінити споживчу культуру всієї країни. Особливо, якщо не припиняє розвиватися, навіть ставши беззаперечним лідером галузі. Націленість на результат, розвиток професійних якостей, дотримання корпоративних норм і високий рівень відповідальності кожного співробітника дають змогу підприємству досягти своєї мети  – забезпечувати населення України якісними продуктами харчування та непродовольчими товарами першої необхідності за мінімальними цінами.