Хто в Україні працює за європейськими стандартами якості?

????????????????????????????????????

У мережі «АТБ» діє одна з найсуворіших систем аудиту якості товарів

Ні для кого не секрет, що вибір продуктів для своєї сім'ї нині став непростим. І річ тут не тільки в розмаїтті пропозицій безлічі торгових марок, але й у кількості варіантів того, де саме робити покупки. Хтось надає перевагу ринкам, хтось невеликим магазинам біля дому, дехто величезним гіпермаркетам. Однак головне, на що ми звертаємо увагу, – це безпека товарів, які купуються, особливо якщо йдеться про продукти харчування. У цьому добре обізнані в мережі «АТБ», яка, до речі, є найбільшим торговельним підприємством України як за кількістю торговельних точок і штатом співробітників, так і за відрахуваннями до бюджетів різних рівнів. Тут про якість та безпеку знають буквально все. «Щодня в магазинах нашої мережі по всій країні здійснюють покупки понад 3 мільйони українців. Вони довіряють нам, що багаторазово збільшує ступінь нашої відповідальності перед покупцями. Своїм чесним ім'ям, яке ми заслужили за понад два десятиліття роботи, ми гарантуємо безпеку і якість товарів на полицях наших магазинів», – зазначає Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет».

Щомісяця лабораторним дослідженням піддається понад 1000 зразків продукції різних товарних груп. З полиць магазинів експерти в певній послідовності за спеціальним графіком відбирають продукти, які відправляються на детальніший лабораторний аналіз. Товари перевіряють за фізико-хімічними, мікробіологічними показниками та показниками безпеки. «Перша група – швидкопсувні продукти та дитяче харчування. Їх ми перевіряємо щомісяця. Друга група – усі інші продукти – проходять контроль один раз у квартал, а промислові товари – раз на півроку», – розповідає Рита Печериця, начальник відділу контролю якості продукції ТОВ «АТБ-маркет». За її словами, це система планових перевірок, проте існують ще й позапланові, яких проводиться досить багато. Тож не дивно, що з таким підходом «АТБ» сміливо погоджується на зовнішні перевірки, включаючи сертифікацію західними компаніями за найвищими європейськими стандартами. Зокрема, з початку липня поточного року магазини цієї торгової мережі проходять аудит і сертифікацію австрійською кампанією «Quality Austria» на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 22000:2005, в основі якого лежать принципи НАССР (Hazard Analysis and Critical Control Points).

Про успіхи «АТБ» у питаннях побудови кращої системи контролю якості і безпеки відомо багатьом. Однак мало хто знає про те, як мережа працює зі своїми постачальниками. Компанія співпрацює тільки з перевіреними виробниками, причому перевіреними в буквальному сенсі цього слова. Спочатку юристи «АТБ-маркет» аналізують усі необхідні документи і тільки після цього до роботи включаються підлеглі Рити Печериці. «Насамперед ми розглядаємо продукцію. Потім дегустуємо – це перевірка органолептичних характеристик. Після цього віддаємо зразки на лабораторні дослідження. Якщо всі етапи успішно пройдені – ми укладаємо договір із виробником. Причому в ньому зазначаємо, що будемо регулярно контролювати продукцію за показниками якості на предмет її стабільності », – стверджує Рита Володимирівна.

Утім, і на цьому робота з перевірки якості товарів не закінчується. Не рідше одного разу на рік «АТБ» здійснює аудит систем якості на всіх підприємствах, що виробляють продукцію для продажу в магазинах мережі. «Метою проведення аудиту є перевірка відповідності всім пунктам стандартів, які впроваджені і діють на підприємствах. Особлива увага приділяється дотриманню вимог до якості і безпеки сировини, кінцевої продукції, екологічним аспектам виробництва, питанням охорони праці, менеджменту всіх рівнів роботи компанії», – розповідає Наталя Шаповалова. Звичайно, далеко не кожному підприємству сподобається такий жорсткий підхід, але компанії свідомо зважуються на це, борючись за право співпрацювати з такою великою мережею. Адже нині «АТБ» – це 883 магазини у 224 населених пунктах 21 області України (дані станом на літо 2017).

А покупець від цього завжди у виграші. Він не тільки має можливість купувати товари за доступними цінами, а й може бути абсолютно впевненим у якості і безпеці продукції. Такий підхід у нинішніх реаліях відповідальної торгівлі вельми важливий.